Je sprookjesboeken verkopen met CRM

Pinokkio is een prachtig klassiek sprookje, en het is niet het enige. Roodkapje, Assepoester, Sneeuwwitje, de Kleine Zeemeermin; het zijn allemaal sprookjes die honderden jaren lang bewaard zijn gebleven en tegenwoordig worden doorverteld via sprookjesboeken en Disney films.

In deze klassieke verhalen schuilt een ware niche als het aankomt op het verkopen van boeken. Het verhaal van Pinokkio is een populair avontuur met een prachtige moraal; één die verspreid moet en wil worden.

Wanneer je in de business gaat van het verkopen van sprookjesboeken, moet je een strategie ontwikkelen om een loyale klantenbasis op te bouwen en door klantrelatiebeheer de verkoop te verhogen. Hierbij kun je het beste een CRM systeem gebruiken dat is uitgerust met alle gemakken om je klanten te contacteren op de beste momenten.

CRM Strategie

Zorg ervoor dat je bij het ontwikkelen van een customer relationship management strategie goed luistert naar je klanten. Je wil namelijk weten wat hun behoeften zijn. Gebruik technologie zoals CRM-software, e-mail en sociale media om je klanten te informeren en te verleiden om jouw sprookjesboekwinkel te bezoeken. Gebruik Pinokkio als jouw digitale vertegenwoordiger, die de juiste klanten op het juiste moment een aanbieding doet die ze niet kunnen weigeren. Pinokkio kan je klanten de uitzonderlijke klantenservice bieden; laat hem zijn charmantste kant zien en verzeker je er op die manier van dat je klanten terugkomen en hun vrienden en familie ook over jouw sprookjesboeken vertellen. De sprookjesboekenwereld is een specifieke niche, en als je eenmaal klanten gevonden hebt ,dan wil je graag hun loyaliteit winnen. Een loyale klantenkring betekent een verhoogde omzet en winst.

Zo doe je dat

1. Kom meer te weten over de verwachtingen en interesses van je klanten door een klantenenquête op te stellen. Vraag ze naar hun eerdere ervaringen met sprookjesboeken. Gebruik meerkeuzevragen, waaronder het aantal bezoeken per maand, het aantal boeken dat ze in zes maanden hebben gekocht, het soort boeken dat ze hebben gekocht en in welke sprookjes ze het meest geïnteresseerd zijn. Je kunt ook vragen of klanten jouw winkel aan anderen zouden aanbevelen.

2. Deze enquêtes kun je vervolgens uitdelen aan klanten, en ze op je boekenwinkelwebsite plaatsen. Deel hem ook op je Facebookfanpagina of andere sociale-mediasites en stuur de enquêtes naar klanten op je e-maillijst.

3. Gebruik de reacties van de enquêtes om een strategie te ontwikkelen. Je kunt een lijst maken van manieren om betere relaties met klanten op te bouwen. Denk hierbij aan hoe je de communicatie met klanten kunt verbeteren, en hoe je daarbij e-mail en social media kunt gebruiken. Je kunt ook je werknemers trainen in hoe een goede klantenservice eruit ziet, en zorgen voor een uitnodigende sfeer in je boekenwinkel. Organiseer wekelijkse of maandelijkse evenementen en neem deel aan gemeenschapsevenementen zoals boekenbeurzen en liefdadigheidsbeurzen.

4. Bekijk vervolgens je ondernemingsplan en check wat je huidige maandelijkse inkomsten zijn, om te bepalen welke dingen op je lijst je op dit moment toe kunt gaan passen.

Aanbevolen artikelen